Oppilaita rohkaistaan sekä itsenäisyyteen että yhteistyöhön
Steven Hope, Leeds City Collegen itsenäisen oppimisen vastaava, johtaa collegen opetusmenetelmien muutosta. "Järjestimme itsenäisen oppimisen alueita, joissa oppilaat voivat työskennellä itsenäisesti perinteisen oppimisasetelman ulkopuolella", hän kertoo. Kesällä 2019 itsenäisen oppimisen alueita on jo 16, ja niitä lisätään joka vuosi eri kampuksille.
Leeds City Collegen oppilaat työskentelivät entuudestaan itsenäisesti ja ryhmäprojektien parissa Google Workspace ja Chromebookeilla. Hope halusi rohkaista oppilaita oppimaan ja tekemään enemmän yhteistyötä niin itsenäisesti kuin opetustiloissakin.
"Tämä lähestymistapa on vuosien saatossa päässyt oikeuksiinsa", Hope sanoo. "Autamme mielellämme opettajia rohkaisemaan oppilaita ottamaan vastuun omasta oppimisestaan."
Oppilasjohtoisen oppimisen edistämiseksi Hope haki työkaluja, jotka tekisivät oppilaiden ja opettajien välisestä yhteistyöstä saumatonta. "Digitaalisten työkalujen vaikutus oppimisen edellytyksiin ovat kuuma puheenaihe", hän sanoo. "Luovuus, kriittinen ajattelu, kommunikointi ja yhteistyö ovat jo ensiarvoisen tärkeitä, ja mielestäni myös sisällön kuratoinnin tulisi kuulua tähän joukkoon. Meidän tehtävämme on tarjota oppilaille sopivat kuratointityökalut."